Twarde i miękkie klocki hamulcowe – które wybrać?
W przypadku terminu „twardość klocka hamulcowego” należy odnieść się do składu mieszanki z jakiej wykonany jest klocek hamulcowy. Jeżeli w swym składzie zawierają elementy metaliczne lub półmetaliczne możemy zaliczyć je do „twardych” klocków. W przypadku, gdy ich skład określany jest jako nisko lub całkowicie niemetaliczny zaliczane są do grupy „miękkich” klocków. Głównym czynnikiem warunkującym specyfikę klocka hamulcowego jest
zastosowanie odpowiedniej proporcji mieszanki z jakiej został wykonany oraz sposobu obróbki.
Różnica między twardymi a miękkimi klockami hamulcowymi
Klocki o „twardszej” specyfikacji z teorii zużyją się wolniej niż wykonane z „miększej” mieszanki. Należy pamiętać o tym, że materiał cierny oddziałuje na tarcze hamulcową, dlatego też klocki „miękkie” mają lepszą charakterystykę przystosowania się do tarczy hamulcowej. Przy „twardszej” mieszance przeciwny materiał tarczy hamulcowej będzie poddany większym obciążeniom.
W przypadku zastosowania
tarcz nacinanych lub nacinano-nawiercanych lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie klocka hamulcowego o „miększej” specyfikacji, ze względu na wyrzucanie poza układ hamulcowych wytwarzanych w czasie hamowania pyłów oraz gazów.
Duży wybór klocków hamulcowych w ofercie EBC Brakes
Klocki hamulcowe tuningowe gwarantują lepszą skuteczność hamowania, dlatego też firma EBC Brakes posiada w swej ofercie szeroką gamę produktów adekwatnych do stylu jazdy. Flagowa seria, czyli
klocki YellowStuff charakteryzują się specjalną mieszanką przystosowaną do użytkowania zarówno z tarczami nacinanymi, nacinano-nawiercanymi lub
tarczami hamulcowymi gładkimi. Ich szczególną zdolnością jest możliwość odbierania ciepła z tarczy.
Naprzeciw oczekiwaniom klientów EBC Brakes wypuściła serię
klocków wyścigowych RP-1 ™ oraz
RP-X ™, które posiadają dwie odmienne mieszanki o różnym współczynniku tarcia. Każdy z kierowców jeżdżący po torze może dopasować odpowiedni produkt do swoich predyspozycji.
Wszystkie klocki firmy EBC Brakes przeznaczone do ruchu ulicznego z powodzeniem sprawdzą się z tarczami gładkimi. W przypadku zastosowania tarczy tuningowej klientom oferujemy produkty z wyższych serii, posiadające podwyższone odporności temperaturowe w celu zwiększenia skuteczności hamowania oraz wykorzystania potencjału układu hamulcowego.