Serwis internetowy korzysta z plików cookies. Pliki cookies mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, statystycznych, a także w celu personalizacji serwisu do indywidualnych potrzeb użytkownika. Korzystając z serwisu zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies
(12) 265 02 35
|
500 464 906
| 733 884 473 | sklep@ebcbrakes.pl
Logowanie
Nie pamiętam hasła
Rejestracja
Z powrotem do logowania
Pole
automatycznie wybierze gdzie szukać
, na podstawie wprowadzonego tekstu. Jeżeli chcesz
ręcznie wybrać rodzaj wyszukiwania
, kliknij na jeden z guzików pod wprowadzanym tekstem (kod, tekst, pojazd itd.).
0
0.00
zł
bez VAT
Utwórz nowy koszyk
Brak kategorii
Pozycje koszyka
Razem
0.00 zł
bez VAT
0.00 zł
z VAT
Idź do koszyka
Katalogi
Samochody EU
Samochody USA
Motocykle ATV SSV
Rowery
Oferta dodatkowa
Start
Blog
Aktualności
Prawidłowa wymiana klocków i tarcz hamulcowych
Udostępnij stronę
Nadawca
Email odbiorcy
Wiadomość
https://ebcbrakes.pl/pl/blog/artykul/prawidlowa-wymiana-klockow-i-tarcz-hamulcowych
Prawidłowa wymiana klocków i tarcz hamulcowych
26.10.2021
|
kategoria
Aktualności
Wymiana klocków hamulcowych i tarcz w samochodzie krok po kroku
Należy unieruchomić pojazd, podnieść go i zabezpieczyć.
Odkręcamy i zdejmujemy koło samochodu. Demontujemy zacisk, klocki hamulcowe i jarzmo zacisku, a następnie odkręcamy śrubę mocującą tarcze hamulcową do piasty i zdejmujemy zużytą tarczę hamulcową.
Dokładnie oczyszczamy piastę, nie może ona nosić żadnych znamion rdzy, uszkodzeń, a na jej powierzchni nie może być żadnych zadr.
Za pomocą czujnika zegarowego mierzymy bicie osiowe piasty, które nie powinno być większe niż 0,02 mm.
Następnie sprawdzamy stan zacisków, osłonek, gumek, prowadnic. Zwracamy również uwagę na układ kierowniczy i zawieszenie pojazdu, czy nie występuje luz. W razie zauważenia jakichkolwiek uszkodzeń lub nieprawidłowego działania elementów należy je koniecznie naprawić lub wymienić na wolne od wad.
Jeżeli wszystko jest sprawdzone i działa prawidłowo przystępujemy do montażu tarcz hamulcowych. Zarówno piasta, jak i część oporowa tarczy hamulcowej nie powinny być malowane ani smarowane smarem.
Po założeniu tarczy hamulcowej sprawdzamy bicie osiowe tarczy założonej na piastę. Wartość ta nie powinna przekraczać 0,05 mm.
Mając ściągnięty zacisk, demontujemy klocki hamulcowe. Po demontażu porównujemy kształt starych klocków z nowymi.
Za pomocą szczotki drucianej oczyszczamy jarzmo z lotnej rdzy, brudu i innych zanieczyszczeń
Należy sprawdzić stan elementów gumowych tłoczka hamulcowego, zaś jeśli tłoczek posiada rysy lub ogniska korozji należy go wymienić.
Strzykawką nabieramy specjalnego smaru syntetycznego i aplikujemy po podniesieniu gumki tłoczka hamulcowego.
Nasmarowany tłok należy wcisnąć do oporu, w tym celu najlepiej posłużyć się specjalnym narzędziem do wciskania tłoczków. Cofanie tłoczka w sposób niewłaściwy może spowodować uszkodzenie tłoczka i nierównomierną pracę okładzin.
Następnie zakładamy jarzmo zacisku, nowe klocki hamulcowe, zacisk i dokręcamy koło samochodu.
Odpowietrzamy układ hamulcowy.
Przez pierwsze 300 km należy unikać gwałtownego hamowania aby tarcze i klocki hamulcowe prawidłowo się ułożyły.
EBC Brakes Polska