Nowa seria klocków hamulcowych SR Racing
Podczas zbliżających się targów motosport
Performance Racing Industry w dniach 9 – 11 grudnia w USA, zostanie zaprezentowana przez EBC Brakes Racing
nowa gama spiekanych klocków hamulcowych.
Klocki zostaną oznaczone symbolami SR, występować będą w dwóch odmianach
SR-11 oraz SR-21. EBC Brakes jako producent znany ze spiekanych
klocków hamulcowych do motocykli, postanowił wykorzystać dobrze znaną technologię w sektorze samochodowym.
Klocki SR11 oraz SR21 zostały wyprodukowane w USA,
mają wyższy współczynnik tarcia niż dotychczasowe produkty oraz ich żywotność jest znacznie wydłużona. Ponadto nie ingerują zbyt agresywnie w
tarcze hamulcowe
W czasie tworzenia tych mieszanek zastosowano specjalny film, który znajduje się na mieszance gwarantując minimalne zużycie tarczy hamulcowej. W obu mieszankach odczuwalna będzie poprawa wyczucia pedału hamulca, zaś sam hamulec będzie działać bardziej responsywnie. Przeprowadzone testy wykazały zwiększenie żywotności klocków serii SR11 oraz SR21 względem konkurencyjnych klocków półmetalicznych 3-5 krotnie.
Mieszanka SR11

Mieszanka SR11 posiada średni współczynnik tarcia, przeznaczona na przednią oś do standardowych samochodów, w których istnieje wysoki poziom wsparcia ABS lub na przednią lub tylną oś do samochodów wyścigowych wyposażonych w wyścigowy korektor siły hamowania.
Mieszanka SR21

Mieszanka SR21 posiada ultra wysoki współczynnik tarcia i jest przeznaczona wyłącznie na przednią oraz tylną oś do samochodów wyścigowych ze sportowymi korektorami siły hamowania.
Nowa seria klocków SR będzie produkowana w ograniczonej gamie sportowych samochodów lub pod sportowe zaciski, takie jak AP, Brembo, Alcon i Wilwood.
Największe zalety klocków SR to większa skuteczność, mniejsze zanikanie ze względu na fading oraz najniższy koszt w przeliczeniu na kilometr wyścigowy spośród wszystkich klocków. Po przeprowadzeniu procedury dotarcia, klocki serii SR gwarantują natychmiastową skuteczność aż do 900°C.
W przypadku montażu klocków SR21 na przednią oś, sugerujemy montaż SR11 na tylną oś.