Dwuczęściowe pływające tarcze hamulcowe
EBC Brakes Racing jako swą misję obrało stworzenie
najwyższej jakościowo dwuczęściowej tarczy pływającej. Komponenty oraz technologia zastosowania w tych tarczach hamulcowych jest przykładem dążenia do najwyższej jakości, której efektem jest powstanie produktu spełniającego największe wymagania w zakresie hamowania w użytku drogowym oraz wyścigowym.
Wysoka jakość wykonania dwuczęściowych pływających tarcz hamulcowych
Każda z tarcz wykonana jest z najwyższej jakości stopu G3500, który wykorzystywany jest w dziedzinie wyścigowej. Główną jego cechą jest wysoka zawartość węgla oraz miedzi, dzięki czemu tarcze posiadają wysoką przewodność cieplną i są wytrzymałe na duże skoki temperatury. Powyższe czynniki wpływają na zwiększoną żywotność oraz wydajność tarczy hamulcowej, które przykładowo użytkowane są w czasie jazdy po torze.
Na etapie produkcyjnym wykorzystywana jest specjalna metoda odlewnicza, która pozwala na wykonanie tarcz mniej podatnych na odkształcenia przy działaniu wysokich temperatur. Zastosowana metoda
zapewnia maksymalną trwałość oraz wydajność w szczególności w czasie wyczynowej jazdy samochodem.
Odpowiednie chłodzenie dwuczęściowych tarcz hamulcowych
Wszystkie tarcze dwuczęściowe posiadają
48 wewnętrznych kominów wentylacyjnych, które są ukierunkowane (prawo-lewo). Przepływ powietrze przez kominy
zapewnia odpowiednie chłodzenie tarczy hamulcowej, dzięki czemu nawet przy mocnym agresywnym hamowaniu nie dochodzi do przegrzania tarczy. Zapewnienie niższej temperatury roboczej znacząco wydłuża żywotność tarczy wraz z pozostałymi elementami układu hamulcowego.
Flansza, czyli inaczej dzwon wykorzystywany w dwuczęściowych tarczach wykonany został z aluminiowego odlewu, który występuje w przemyśle lotniczym. W celu zapewnienia odporności na korozję, flansze anodowane są na czarno, zapewniając dodatkowo odpowiednie walory estetyczne.

Najbardziej innowacyjnym, ale zarówno najmniejszym elementem tarcz dwuczęściowych są wykonane ze stali nierdzewnej śruby SD-Drive ™,
dzięki czemu odporne są na korozję.
Brak korozji po latach użytkowania zapewnia nie tylko estetyczny wygląd, jak również wciąż poprawną pracę tarczy hamulcowej. Dodatkowo każda ze śrub wyposażona jest w zacisk sprężynowy, który pochłania drgania, zapewniając cichszą pracę podczas hamowania.
Wśród najpopularniejszych
dwuczęściowych tarcz hamulcowych możemy wyróżnić produkty przeznaczone do: